Verloskundigenpraktijk Nieuw Leven
Gezondheidscentrum
Hartelijk welkom bij verloskundigenpraktijk Nieuw Leven!

Onze praktijk is gevestigd in gezondheidscentrum het GOED op de tweede etage. Hier houden wij onze spreekuren om een groot deel van de zwangere in Ridderkerk te begeleiden in een bijzondere fase van hun leven. Bij Nieuw Leven werken wij met 4 enthousiaste verloskundigen. Wij bieden professionele deskundige, persoonlijke en betrokken verloskundige zorg. Er is altijd een verloskundige bereikbaar om je vragen te beantwoorden, je gerust te stellen of klachten te bespreken.

In onze praktijkruimte hebben wij de mogelijkheid om echo’s te maken. Bij de eerste afspraak maken wij een echo om te kijken of het hartje klopt. Ook de termijnecho tussen de 10-12 weken en de liggingsecho bij 36 weken worden in de praktijk gemaakt.

Wij snappen dat een zwangerschap tegenwoordig gecombineerd wordt met een druk leven. Daarom hebben wij zowel overdag als ’s avonds spreekuur. Zo is er altijd een plekje te vinden dat voor iedereen uitkomt. Naast ons werk in de praktijkruimte komen wij ook bij de mensen thuis en begeleiden wij bevallingen thuis of in de lokale ziekenhuizen.

Voor informatie over onze praktijk kunnen jullie kijken op www.verloskundigenpraktijknieuwleven.nl.

Persoonlijke aanpak
Zwangerschap en geboorte zijn unieke belevenissen in een mensenleven. De verloskundigen vinden het daarom belangrijk dat mensen met een goed gevoel hierop terugkijken. Zij moeten zich ondersteund en gehoord hebben gevoeld tijdens het hele proces. Hierin is persoonlijke begeleiding erg belangrijk. Er is dan ook oog voor de specifieke wensen en behoeftes van de zwangere en haar partner.
Ruime aandacht
De verloskundigen nemen graag de tijd voor de aanstaande ouders. Praktisch gezien houdt dit in dat zij 45 minuten tot een uur uittrekken voor het intakegesprek en 15 minuten voor een vervolgcontrole. Er is ook een avondspreekuur. Hierdoor is het voor de partner mogelijk mee te gaan naar de controles. Bovendien worden deze bij voorkeur zo gepland dat de cliënte beide verloskundigen leert kennen. Zo zal zij altijd een bekend gezicht zien tijdens haar bevalling.
Samenwerking binnen GOED Ridderkerk
Binnen GOED Ridderkerk werkt de praktijk nauw samen met andere zorgaanbieders. Er vindt intensief overleg plaats met de medewerkers van het consultatiebureau. Ook verwijzen de verloskundigen regelmatig cliënten door naar de huisartsen, huid- of fysiotherapeuten.
Aanmelding
Cliënten kunnen zichzelf aanmelden, zonder verwijzing van de huisarts. Dit kan telefonisch, elke werkdag van 13.30 tot 14.45 uur.
Verloskundigenpraktijk Nieuw Leven

Jan Luykenstraat 8P